اثربخشی مبحثی است که حدود پنجاه سال پیش «پیتردراکر» صاحب نظر بلند مرتبه مدیریت آنرا به طور علمی مطرح کرد و در دهه1970 در مورد آن مطالعات گوناگونی آغاز شد که تاکنون ادامه دارد. بنا به عقیده «دفت» اثربخشی سازمان عبارت از درجه یا میزانی است که سازمان به هدف های مورد نظر نایل می شود، یكی از شاخصهای سنجش موفقیت در هر سازمانی، میزانی است كه آن سازمان اهداف خود را محقق میسازد.
سرفصل مطالب:
- تعریف اثربخشی از دیدگاههای مختلف
- کارایی، اثربخشی و بهره وری
- اثربخشی
- ارتباط بین کارایی،اثربخشی و بهره وری
- اهمیت اثربخشی و کارایی عملکرد برای ارزیابی موفقیت مدیران
- رویکردهای سنتی به اثربخشی سازمان
- رویکرد مبتنی بر تامین هدف
- رویکرد مبتنی بر تامین منابع
- رویکرد مبتنی بر فرایند درونی
- رویکردهای نوین اثربخشی سازمان
- روش مبتنی بر تامین رضایت گروههای ذینفع
- روش مبتنی بر ارزش های رقابتی
- عوامل موثر بر اثربخشی سازمان
- معیارها و مقیاسهای اثربخشی سازمانی
- ویژگی های مدیران اثربخش
- روش های سنجش اثربخشی
- روش مبتنی بر دست یابی به هدف
- روش سیستم تامین منابع
- روش مبتنی بر فرایند درونی سازمان
- مدل استراتژیک پایه گذاران سازمان
- پیشینه تحقیقات انجام شده
آخرین ویرایش این فایل: نیمه اول بهمن ماه 1402
پس از اتمام خرید، علاوه بر فعال شدن لینک دانلود، همان لحظه یک نمونه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
نکته مهم: برای جلوگیری از کپی برداری سایت های مشابه، تمامی مبانی نظری های این سایت هر دو هفته یک بار ویرایش شده و به صورت به روز تر منتشر می شوند.
توجه: محصولات این سایت طراحی و یا ویرایش شده توسط مسئولین سایت بانک پرسشنامه و مبانی نظری ایران می باشند. لذا، حق انتشار الکترونیکی آن صرفا متعلق به سایت انک پرسشنامه و مبانی نظری ایران (www.iranque.ir) بوده و هر گونه کپی برداری و یا انتشار الکترونیکی آن پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.
دیدگاهها
هم پرسشنامه و هم این جور مطالب
با توجه به اینکه مبانی نظری بدون رفرنس ارزشی ندارد تمامی مبانی نظری ارایه شده در این وبسایت دارای منابع کامل و دقیق می باشند.
خوراکخوان (آراساس) دیدگاههای این محتوا